czwartek, 10 września 2009

Gotowy mix na placki domowej roboty

Pomysł- fantastyczny! Przepis- niekoniecznie. Cukru jest zdecydowanie za duzo, ale gdyby nie ten "drobiazg"... -placki byłyby wyśmienite :).

Mix na placki/"Nigella Ekspresowo"/

Składniki:

600 g mąki
3 łyżki proszku do pieczenia
2 łyżeczki sody oczyszczonej
1 łyżeczka soli
40 g waniliowego cukru

Dodatkowo na każde 150 g miksu:
1 jajko
250 ml półtłustego mleka
1 łyżka stopionego masła
konfitura

Sposób przygotowania:
Składniki mieszanki na placki wymieszać ze sobą. Na każde 150 g gotowego miksu dodać jajko, szklankę mleka i 1 łyżkę masła, a następnie dobrze wymieszać. Nakładać łyżką i smażyć na rozgrzanej patelni po minucie z każdej strony. Podawać z ulubiona konfiturą.

Przepis bierze udział w akcji "W jednej kuchni z N. Lawson".

6 komentarzy:

Ewelosa pisze...

Nette7 ja sama robię takie placki i wcale się nie dziwię, że Tobie wyszłt słodkie - w przepisie jest 50g cukru pudru a nie aż 400g.

Ale placuszki są przepyszne :)

pozdrawiam
Ewelosa

A. vel Nette7 pisze...

Sama niewiem Ewelosa... Zajrzałam jeszcze raz do książki (której jestem szczęśliwą posiadaczką ;)) i jest napisane czarne na białym- 400 g cukru waniliowego...

viridianka pisze...

400g cukru waniliowego?:D o bosssz to ja tyle w domu nie mam:D a może to pomyłka w druku i miało być 40?

Joanna pisze...

Sprawdziłam na stronie Nigelli (http://www.nigella.com/recipe/recipe_detail.aspx?rid=125) - 40g vanilla or caster sugar :)

Czyli w książce jest pomyłka...

A. vel Nette7 pisze...

..a ja zaufałam "Nigella ekspresowo"- na ślepo..:)... Ehh.. zaraz zmienię proporcje... Dziękuje!

Ewelosa pisze...

Nie ma sprawy - wniosek jeden nie wierz na "słowo pisane".