środa, 25 listopada 2009

Drożdżowe na krupczatce z jabłkam, kruszonką i cynamonową nutą

Tak, tak,- tyle dobroci na jednej blasze. Ciasto z przepisu Krystyny jest cudownie puszyste i rozpływające się w ustach. Najlepsze jeszcze ciepłe ;).. Ja dodałam do niego jabłka, a pod koniec pieczenia obficie posypałam cynamonem. I zrobiło się bardzo aromatycznie :)... Dlatego przepis wpisuje do Ptasi akcji Korzennej.
Czerstwe ciasto włożyłam do opiekacza i podawałam z dzemem. Niebo ;)..


Drozdzowe na krupczatce z jabłkami, kruszonką i cynamonową nutą
Ciasto:
3 szklanki + 6 łyżek mąki krupczatki
1 szklanka ciepłego mleka,
ok. 1/2 szklanki cukru,
cukier wanilinowy,
2 jajka
1 żółtko ( białko zostawiamy do posmarowania),
150 g masła (roztopionego)
42 g drożdży
Z mleka, drożdży , 1 łyżki cukru i 6 łyżek mąki robimy zaczyn i odstawiamy na kilka minut do wyrośnięcia. Jajka , żółtko i pozostały cukier oraz cukier wanilinowy dokładnie mieszamy. Do miski wsypujemy 3 szklanki mąki, dodajemy szczyptę soli, ubite jajka i wyrośnięty zaczyn. Wszystko mieszamy i wyrabiamy do połączenia się składników (mikser świetnie się sprawdza), stopniowo dodajemy rozpuszczone masło i miksujemy, aż zacznie odchodzić od ścianek miski. Przykrywamy i odstawiamy do wyrośnięcia na ok. 1 godz. Ciasto przekładamy do foremki (średniej, prostokątnej) i zmarujemy białkiem, oraz nakłuwamy widelcem. Układamy na cieście owoce i posypujemy kruszonką*. Zostawaimy do wyrośnięcia na dwa kwadranse i pieczemy ok. 50 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.
*Kruszonka:
starannie wymieszać, do uzyskania grudek:
- 1/2 szkl. mąki, tyle samo cukru i 60-70 g masła.



Brak komentarzy: