poniedziałek, 9 listopada 2009

Makaron z pulpecikami

W zaledwie 30 minut mozna przygotować pyszny, naprawdę pyyyszny obiad. Wiem, ze to wiecie ;)... a makaron z sosem z przecieru pomidorowego i pulpecikami to jedna z propozycji na danie w pół godziny, które oczaruje Was smakiem. I nie chodzi o te szybkie dania z torebki... trochę sztucznego proszku i już. Nie... to jest naprawdę dobre.

Makaron z pulpecikami/Komarka/
Pulpeciki:
250 g mielonej wieprzowiny,
250 g mielonej wołowiny, (ja uzyłam gotowego mielonego mięsa wieprzowo-wołowego, naturalnie, z przewagą wieprzowiny)
1 jajko,
2 łyżki startego parmezanu, (pominęłam; dodałam 1 posiekaną drobno cebulkę)
1 posiekany ząbek czosnku, (dodałam domową oliwę czosnkową)
1 łyżeczka suszonego oregano, (pominęłam)
3 łyżki bułki tartej (albo semoliny albo kaszy manny),
1 łyżeczka soli,
duża szczypta czarnego pieprzu.
Wymieszać wszystko i formować niewielkie kulki (wielkości orzecha włoskiego). Włożyć na chwilę do lodówki.
Sos pomidorowy:
1 cebula,
2 ząbki czosnku,
1 łyżeczka suszonego oregano, (pominęłam)
1 łyżka masła,
1 łyżka oliwy,
700 g przecieru pomidorowego, (np. Potravka, nie nalezy mylić z koncentratem!)
szczypta cukru,
sól, pieprz,
100 ml mleka,
1,5 szklanki zimnej wody
Cebulę i czosnek zmiksować albo drobno posiekać i usmażyć na wolnym ogniu na maśle z oliwą i z łyżeczką oregano. Dodać przecier pomidorowy i wodę, wymieszać. Dodać mleko i pojedynczo wkładać pulpeciki. Nie mieszać póki kulki się nie podgotują, żeby się nie rozpadły. Gotować wszystko ok. 20 min. Podawać z makaronem. Przed podaniem posypać parmezanem.

1 komentarz:

julia.julia. pisze...

Ależ ja mam teraz na to ochotę :) Jestem na Twoim blogu pierwszy raz, ale doszłam do wniosku, że to chyba telepatia, bo mój bardzo początkujący blog do godziny 19.20 nazywał się fabryka-smakow.blogspot.com. Oczywiście, nie miałam w zamiarze kopiowac nazwy, to był czysty przypadek :) Teraz blog nazywa się Julia-kulinarnie.blogspot.com :)